Ce facem

• Ce facem

Activitatea SOR poate fi caracterizata succint de sintagmele: cercetam / conservam / protejam / influentam / cooperam / informam.

Activitatea de cercetare cuprinde: colectarea, analiza, evaluarea si publicarea informatiilor despre pasarile salbatice din Romania; monitorizarea anumitor specii; conservarea Ariilor de Importanta Avifaunistica (AIA) din Romania - parte a unui program mondial desfasurat de BirdLife International; studiul si protectia speciilor de pasari amenintate sau pe cale de disparitie pe plan national si mondial; realizarea planurilor de actiune pentru protectia acestor specii.

In domeniul conservarii, SOR participa la o mare varietate de programe internationale: Distributia si efectivele populatiilor de pasari din Europa,

• Recensamantul pasarilor de apa
    • Programul de monitorizare a speciilor clocitoare comune
    • Recensamantul international al berzei albe etc.
    In cooperare cu organizatii din tarile invecinate sau apropiate geografic, SOR realizeaza proiecte regionale pentru studiul si protectia unor specii precum: culicul cu cioc subtire, gasca cu gat rosu, cristelul de camp, barza alba, cormoranul mic, rata cu cap alb.

Am contribuit de asemenea cu date substantiale la toate publicatiile importante ale BirdLife International sau Wetlands International despre situatia pasarilor din sud-estul Europei sau Romania.

• Misiune

• SOR MONITORIZEAZA populatiile de pasari salbatice si FACE EFORTURI constante si active pentru PROTEJAREA habitatelor acestora.
    • SOR si-a asumat misiunea de a cerceta mediul inconjurator si impactul societatii asupra acestuia, de a actiona pentru conservarea si protejarea pasarilor, a speciilor rare si a habitatelor acestora, precum si de a coopera cu autoritatile statului in vederea indeplinirii misiunilor sale.
  • Obiective

• SOR este "vocea" pasarilor in fata societatii si autoritatilor publice .
    • SOR se implica direct in conservarea naturii si vietii, prin actiuni si proiecte care aduc beneficii reale mediului inconjurator.
    • Activitatile SOR au rolul de a informa publicul si a influenta obiceiurile acestuia, in scopul conservarii biodiversitatii si vietii in general.
    • Echipa SOR este alcatuita din profesionisti in domeniul ornitologiei si ecologiei, precum si din voluntari implicati, avand acoperire nationala.
    • SOR isi propune:
     - Informarea publicului larg asupra importantei ecosistemelor sanatoase si conservarii acestora si influentarea obiceiurilor societatii, in scopul conservarii biodiversitatii si vietii in general.
     - Educarea societatii civile si promovarea unei atitudini responsabile fata de natura