Stiri

Ai gasit un pui de pasare, acum ce faci?

Mai devreme sau mai tarziu, in aceasta perioada a anului, e foarte posibil sa gasiti un pui de pasare pe sol, mai ales daca sunteti genul de persoana care prefera plimbarile in natura, sau chiar numai in parcuri. Veti avea de luat o decizie care ii poate schimba viata pasarii: il luati acasa sau il lasati acolo, pe cont propriu. De cele mai multe ori este mai bine sa nu va amestecati si sa lasati lucrurile asa cum sunt, mai ales daca puiul gasit e intr-o faza mai inaintata de dezvoltare (are pene in crestere). Parintii puiului fac o treaba mai buna decat ar putea face orice om care adopta un pui de pasare salbatica.
8 august, Ziua Internationala a Pisicii

08/08/2017
Cum pot coexista pisicile domestice cu păsări și alte animale sălbatice?
Arlie a cuibarit cu succes si in 2017

27/07/2017
Acvila țipătoare mică Arlie a cuibărit cu succes și în 2017, dar nu fără peripeții.
Adunarea Generală a membrilor SOR 2017

24/07/2017
Dragi membri ai Societății Ornitologice Române, Anul acesta ne întâlnim din nou, sperăm noi cât mai mulți, cu ocazia Adunării Generale a membrilor SOR. După cum v-am anunțat deja, în 2017 ne întâlnim la sfârșit de august la Agigea, la Stațiunea Biologică Marină ”Prof. Dr. Ioan Borcea” a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Convocatorul poate fi consultat în întregime aici.
CONVOCARE AG SOR 2017

24/07/2017
Consiliul Executiv al asociației Societatea Ornitologică Română (în continuare ”SOR”) convoacă Adunarea Generală a Membrilor asociației SOR, în perioada 25-27 august 2017, la Stațiunea Biologică Marină ”Prof. Dr. Ioan Borcea” – Agigea, a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, la sediul din Agigea, str. Nicolae Titulescu nr. 163, jud. Constanța,
Licitatie de fotografii pentru Atlasul Pasarilor Clujului

27/06/2017
Societatea Ornitologică Română vă oferă în luna iunie posibilitatea de a participa, efectiv, la realizarea primului atlas de păsări urbane din România. „Atlasul Păsărilor Clujului” este aproape gata, mai e nevoie doar de jumătate din finanțare pentru a fi tipărit.
A cincea Noapte a Privighetorilor la Cluj

19/05/2017
Societatea Ornitologică Româna organizează cea de-a cincea ediție a evenimentului "Noaptea Privighetorilor", pe 23 mai, la Cluj.
[...]
Rolul SOR in scaderea cotelor de vanatoare la pasari

18/05/2017
Societatea Ornitologică Română (SOR) și Coaliția Natura 2000 apreciază reducerea cotelor de vânătoare la 13 specii de păsări sălbatice, conform unei metodologii provizorii propuse de noi.  Povestea cotelor de vânătoare este însă una mult mai complexă decât cifrele seci anunțate de Ministerul Apelor și Pădurilor, pe 17 mai 2017.
Prietenii Pasarilor

16/05/2017
Ne face plăcere să vă anunțăm că puteți achiziționa una dintre cele mai bune cărți pentru oamenii care vor să le fie de ajutor păsărilor. Cartea se numește „Prietenii Păsărilor”, iar autorul este Orbán Zoltán. Traducerea în limba română a fost efectuată de vicepreședintele SOR - Alexandru Lapoși, iar referenți de specialitate au fost colegii nostri din Biroul Teritorial Cluj al SOR, Teodora și Cristi Domșa.
[...]
O noua specie de cuc in Romania

10/05/2017
De Ziua Mondială a Păsărilor Migratoare, ne face plăcere să vă anunțăm că România are o nouă specie de cuc în faună. Vorbim despre cucul pestriț (Clamator glandarius), specie care a fost văzută pentru prima oară la noi în țară pe 6 mai de ornitologul german Rolf Nessing.
« 1 2 3 4 5 ... »