Expediția Națională SOR

Nu-ți face planuri în a doua jumătate a lunii august! An de an, Societatea Ornitologică Română organizează Expediția Națională SOR în Delta Dunării. Din 1990 am respectat această acțiune de știință, educație și, nu în ultimul rând, socializare între ornitologii și păsărarii din România.

Expediția Națională SOR este unul dintre proiectele permanente ale Societății Ornitologice Române și, totodată, cea mai mare acțiune de acest gen din Europa. A început în 1990, sub titulatura de Tabăra SOR. Prima locație a fost cea de la Histria. Din anul 2000, Tabăra Naționala SOR a avut loc la Maliuc și la Vadu, locații devenite de acum tradiționale. Mutarea a coincis cu asumarea proiectului de către Eugen Petrescu, cel care a dezvoltat Tabăra de la an la an.

Nu ne plictisim. Ieșim cu bărcile pe canale să vedem păsările Deltei, mâncăm celebrul borș de pește făcut la ceaun, cântăm la chitară cântece de tabără și îi învățăm câte ceva pe cei mici.

Ce fac copiii? Învață. Să pună cortul, să se descurce în natură, să identifice speciile de păsări, mamifere, plante și insecte din România. Învață să facă noduri, tehnici de prim ajutor, lucru în echipă.

Expediția Națională SOR din 2019 este un proiect susținut financiar de Lidl România.