Noutati

Ai gasit un pui de pasare, acum ce faci?

Mai devreme sau mai tarziu, in aceasta perioada a anului, e foarte posibil sa gasiti un pui de pasare pe sol, mai ales daca sunteti genul de persoana care prefera plimbarile in natura, sau chiar numai in parcuri. Veti avea de luat o decizie care ii poate schimba viata pasarii: il luati acasa sau il lasati acolo, pe cont propriu. De cele mai multe ori este mai bine sa nu va amestecati si sa lasati lucrurile asa cum sunt, mai ales daca puiul gasit e intr-o faza mai inaintata de dezvoltare (are pene in crestere). Parintii puiului fac o treaba mai buna decat ar putea face orice om care adopta un pui de pasare salbatica.
[...]
Fluturasul de foc, noutate pentru aria protejata Elesteiele Jijiei si Miletinului

19/04/2018
Fluturașul de foc (Lycaena dispar) și-a găsit adăpost în "Delta" Moldovei. Prezența sa a fost surprinsă cu ajutorul aparatului foto ȋn  sitului Natura 2000 Sărăturile Jijia Inferioară-Prut de colegul nostru, Irinel Eugen Popescu, entomolog ȋn cadrul unuia dintre cele mai ambițioase proiecte pentru conservarea biodiversității desfășurate de SOR.
Vidra si Parcul de distractii de la Falticeni

17/04/2018
Îi place să înoate, să stea la soare, să se tăvălească în noroi, își face singură tobogane din argilă sau din zăpadă. Marea ei hibă - nu se lasă observată ușor în mediul ei natural. Este una dintre cele mai simpatice specii de mamifer de la noi – vidra.
Record de vizitatori de Ziua Pasarilor in Bucuresti

16/04/2018
  Și a fost… cel mai mare eveniment de birdwathing din România ȋn Parcul Natural Văcăreşti. Niciodată până acum Ziua Păsărilor nu s-a bucurat de o asemenea abundență de iubitori de păsări și natură – peste o mie de participanţi de toate vârstele.
La prima vedere

11/04/2018
La prima vedere, proiectele europene reprezintă doar niște titluri greu de descifrat, lungi și câtuși de puțin atrăgătoare. La prima vedere. Oamenii cred că se risipesc tone de hârtie, că  efectuăm activități complexe și de neînțeles pentru muritorul de rând. La prima vedere. Ne-am propus să demontăm aceste mituri și să arătăm cine este și ce face în spatele unui proiect european.
Ziua Pasarilor cu SOR in Parcul Natural Vacaresti

11/04/2018
Societatea Ornitologică Română și Administrația Parcului Natural Văcărești organizează „Ziua Păsărilor” pe data de 15 Aprilie, un eveniment realizat cu sprijinul companiilor ENEL. Practic, pentru o jumătate de zi, bucureștenii ajung să se bucure de păsări și de singurul parc natural urban din țară în compania specialiștilor.
[...]
Broastele, dincolo de povestile cu printi

03/04/2018
Patru herpetologi se strâng din patru colțuri de țară pentru a lucra împreună în cadrul unui proiect derulat de Societatea Ornitologică Română. Georgiana Păun călătorește 12 ore cu trenul, din Cluj-Napoca, să caute șerpii din Stepa Saraiu. Rodica Plăiașu vine cu mașina de la București să asculte corul de broaște din Iezerul Călărași. Ruben Iosif părăsește periodic Piteștiul pentru a studia țestoasele de la Gura Ialomiței, iar constănțeanul Daniyar Memedemin, fiind de-al locului, le cunoaște bine habitatele și completează astfel schema de inventariere de la Techirghiol.
Ziua Pasarilor 2018. Din Delta pana in Apuseni

La SOR, an de an, sărbătorim Ziua Păsărilor prin ieșiri în natură. Ne conectăm și ne reconectăm la natură alături de elevi, de profesori, de membri și de voluntari. Cum vremea n-a fost chiar blândă ȋn ultimele zile de martie, unele dintre planuri au fost anulate sau reconfigurate. Chiar şi aşa, din 30 martie până astăzi, de la Tulcea până la Cluj, păsările au fost ȋn centrul atenţiei noastre.
[...]
Calendarul verde al lunii aprilie

02/04/2018
A început luna aprilie, avem tot mai multe de făcut în grădină. Și putem face tot mai multe pentru păsări, pentru fauna din apropierea caselor. Ce facem în aprilie?
Doamnelor, jos palaria!

30/03/2018
Încheiem cu stil luna martie, și o să subliniem faptul că le datorăm foarte mult doamnelor. De fapt le datorăm inițierea mișcării de conservare a păsărilor și înființarea celei mai mari organizații pentru protecția păsărilor din Europa.
« 1 2 3 4 5 ... »