Stiri

Ai gasit un pui de pasare, acum ce faci?

Mai devreme sau mai tarziu, in aceasta perioada a anului, e foarte posibil sa gasiti un pui de pasare pe sol, mai ales daca sunteti genul de persoana care prefera plimbarile in natura, sau chiar numai in parcuri. Veti avea de luat o decizie care ii poate schimba viata pasarii: il luati acasa sau il lasati acolo, pe cont propriu. De cele mai multe ori este mai bine sa nu va amestecati si sa lasati lucrurile asa cum sunt, mai ales daca puiul gasit e intr-o faza mai inaintata de dezvoltare (are pene in crestere). Parintii puiului fac o treaba mai buna decat ar putea face orice om care adopta un pui de pasare salbatica.
Scoala de vara SOR Grow Wild in al doilea sezon

21/08/2019
A trecut al doilea sezon al Școlii de Vară „Grow Wild” SOR la Cluj și asta nu a făcut decât să ne confirme ceea ce știam de la prima ediție: copiilor le place în aer liber. Și cu cât contactul lor cu natura are loc mai repede și este mai de durată, cu atât cresc șansele ca ei să devină adulți cărora să le pese și să acționeze în sprijinul biodiversității. Exact acest lucru ne-a motivat să organizăm acest tip de activitate.
Birdwatching cu SOR la Marele Picnic ShortsUP

31/07/2019
La invitația organizatorilor de la ShortsUP, în acest sfârșit de săptămână am ieșit la birdwatching, pe domeniul Mogoșoaia. Se știe că ne place natura și cu atât mai mult ne plac evenimentele care au loc în aer liber, cu respect pentru faună și floră.
Noaptea Privighetorilor la Bucuresti

27/06/2019
Am încheiat evenimentele Noaptea Privighetorilor la București, în iunie, la Gradina Botanică „D. Brândză”. Ne-au fost alături partenerii noștri de la Lidl România și peste 1.500 de iubitori de natură, păsări și muzică clasică.
Noaptea Privighetorilor, Bucuresti 2019

05/06/2019
Societatea Ornitologică Română organizează cu sprijinul Lidl România a doua ediție a evenimentului Noaptea Privighetorilor la București. Cel mai relaxant duel dintre oameni și păsări se desfășoară pe data de 9 iunie în Grădina Botanică Dimitrie Brândză, cu începere de la ora 16.
Biologia in parc 2019

24/05/2019
Facultatea de Biologie de la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Grădina Botanică ”Anastasie Fătu” din Iași vă invită, sâmbătă, 1 iunie 2019, la un eveniment educațional special „Biologia în parc”.
[...]
De la sunet la muzica (II)

16/05/2019
De ce păsările cântă în zori? Este un moment plăcut când ne trezim dimineața cu sunetele păsărilor pe fundal. Dar de ce își prezintă păsările talentele vocale în acest moment a zilei? Răspunsul se reduce la „orgoliu”: în acest fel arată că sunt sănătoase și în formă.
Scent Explore, a treia testare a aplicatiei in Delta Dunarii

16/05/2019
A treia etapă a proiectului european Scent s-a desfășurat la începutul lunii mai în Delta Dunării, organizată de Societatea Ornitologică Română și de Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Delta Dunării. Peste 50 de profesori, experți în biologie, știința mediului și hidraulică, precum și tineri studenți de specialitate ai universității Babeș-Bolyai din Cluj, s-au reunit timp de trei zile pentru a aduna date esențiale privind viteza și adâncimea apei, totul pentru conservarea naturii.
[...]
De la sunet la muzica (I)

15/05/2019
De ce cântă păsările? Când vorbim despre cântecele păsărilor, nu ne putem referi doar la „voce”. Este vorba despre un cor considerabil cu sunete complexe, de fapt este un limbaj în sine.
Noaptea Privighetorilor 7

07/05/2019
Dacă e luna mai, atunci ne duelăm din nou cu păsările în cântec. Societatea Ornitologică Română organizează cu sprijinul Lidl România a șaptea ediție a evenimentului Noaptea Privighetorilor. Cel mai relaxant duel dintre oameni și păsări se desfășoară în patru din marile orașe ale României, dar la date diferite.
« 1 2 3 4 5 ... »