Stiri

Intre 2009 si 2019. 10 years challenge cu pasari ihtiofage

01/02/2019
Acum 10 ani, revista Despre Păsări a Societății Ornitologice Române găzduia un articol al profesorului Eugen Petrescu legat de soarta zonelor umede din România și despre conflictul dintre piscicultori și păsările ihtiofage. Au trecut 10 ani și vă invităm să vedeți dacă există multe deosebiri între situația de atunci și cea de acum, dacă vinovații sunt pelicanii și cormoranii sau trebuie să îi căutăm printre noi. Mai jos, articolul publicat acum 10 ani în revista SOR.
2019, anul Cucuvelei

08/01/2019
Știm, titlul sună extrem de ciudat, mai ales pentru că această specie este, din păcate și pe nedrept, asociată cu nenorocirile. Dar sperăm că desemnarea ei ca pasăre a anului 2019 este un mic pas spre normalizarea relației noastre cu răpitoarele de noapte.
[...]
Cadoul SOR de final de an

29/12/2018
La cererea publicului... Cam așa ar trebui să scriem, ca pe afișele concertelor de la Sala Palatului, când discutăm despre acest poster. Este de departe, cea mai apreciată postare a SOR pe Facebook în 2018. De aceea, vă oferim posterul, gratuit.
[...]
V-ati ascunselea cu gasca cu gat rosu

27/12/2018
Ne lipsesc 40.000 de gâște cu gât roșu. Așa ar trebui să spunem, în urma celei de-a doua ieșiri importante de monitorizare a celei mai periclitate specii de gâscă sălbatică din lume.
Cum a fost 2018 pentru SOR

26/12/2018
Pentru noi, a părut că nu se mai termină 2018. A fost un an plin, și la propriu și la figurat.
[...]
Patru parcuri si o ninsoare

25/12/2018
Sâmbată, 15 decembrie, SOR a invitat bucureștenii la patru tururi ornitologice în parcurile mari ale orașului. Grade puține în termometru, prima zăpadă ceva mai serioasă din actuala iarnă și un vânt care făcea din frig lamă de cuțit. Credeți că vremea ne-a fost potrivnică? Dimpotrivă, ninsoarea a oferit un superb decor de iarnă.
[...]
Confirmare foto pentru o noua specie de pasare in Romania

24/12/2018
Pentru prima oară, ornitologii au reușit să documenteze fotografic în România o specie siberiană de pasăre, fâsa lui Richard (Anthus richardi). Nu este prima observație în țara noastră, ci a treia, dar este pentru prima oară când biologii au reușit să și fotografieze pasărea.
[...]
Ai gasit un pui de pasare, acum ce faci?

Mai devreme sau mai tarziu, in aceasta perioada a anului, e foarte posibil sa gasiti un pui de pasare pe sol, mai ales daca sunteti genul de persoana care prefera plimbarile in natura, sau chiar numai in parcuri. Veti avea de luat o decizie care ii poate schimba viata pasarii: il luati acasa sau il lasati acolo, pe cont propriu. De cele mai multe ori este mai bine sa nu va amestecati si sa lasati lucrurile asa cum sunt, mai ales daca puiul gasit e intr-o faza mai inaintata de dezvoltare (are pene in crestere). Parintii puiului fac o treaba mai buna decat ar putea face orice om care adopta un pui de pasare salbatica.
[...]
Cum hranim pasarile salbatice iarna

În anotimpul cald, păsările găsesc cu ușurință hrană, atât de origine vegetală, cât și animală - insecte, moluște, amfibieni și reptile. Restrângerea resurselor de hrană în perioada rece contribuie la dezvoltarea a două strategii în lumea păsărilor: o parte dintre ele migrează. Celelalte aleg să rămână și se adaptează condițiilor existente: își schimbă tipul de hrană consumat și apelează la semințe și fructe.
Primele 6.000 de gaste cu gat rosu au venit sa ierneze in Romania

29/11/2018
Dacă este iarnă, biologii de la SOR sunt plecați să tremure bine pe teren, în căutarea gâștelor cu gât roșu (Branta ruficollis). Avem deja primele date legate de prezența acestei specii periclitate în România, iarna aceasta, dar veștile nu sunt tocmai bune.
« 1 2 3 4 5 ... »