Atelierul de Hrănitori 2015

Societatea Ornitologică Română face primul pas spre Sărbătorile de Iarnă și îi invită pe clujeni la a doua ediție a evenimentului „Atelierul de Hrănitori”, eveniment organizat în cadrul proiectului „Păsările Clujului” pe data de 6 decembrie la Casa Tranzit.

Cum meteorologii au anunțat că anul acesta ninsorile vor veni după 2 decembrie, clujenii sunt invitați să confecționeze alături de ornitologi hrănitori pentru speciile de păsări sălbatice care populează orașul.

„Ca și la ediția precedentă, îi așteptăm pe iubitorii de natură și de gesturi frumoase la un ceai cald, o prăjitură și discuții despre păsări. Anul acesta vrem să păstrăm atmosfera din 2014, dar vom schimba materialele din care confecționăm hrănitorile. Noi, cei de la Biroul Cluj al SOR, vom aduce materialele și le vom asambla alături de clujeni. Vom avea și hrănitorile clasice, din lemn, dar venim și cu materiale cel puțin neconvenționale. Mă refer la cojile de nucă de cocos, la fructele de gref și pomelo, dar și la conurile de pin”, a declarat asistentul de proiect Judit Veres-Szászka.

Cei care vor veni la Casa Tranzit pe 6 decembrie, de la ora 10 la ora 17, vor fi întâmpinați cu o expoziție de hrănitori și adăpători pentru păsări sălbatice, dar și cu una de desene realizate de elevii școlilor din Cluj. Cele mai frumoase și mai reușite dintre aceste desene vor fi premiate de SOR la ora 14. Alături de desenele micuților se vor afla și desenele realizate de artistul Zsoldos Márton, cel care a ilustrat „Determinatorul de păsări comune”.

Hrănirea păsărilor în timpul iernii este una dintre cele mai frumoase și mai utile activități. Cu o hrănitoare simplă, alimentată cu semințe, oricine poate ajuta speciile de păsări din orașe să supraviețuiască unei ierni. Mare parte dintre păsările din orașe sunt insectivore, dar iarna se hrănesc și cu semințe de floarea-soarelui, nuci etc.

Există însă și contraindicații la folosirea unor tipuri de semințe (prăjite, sărate) care pot afecta negativ păsările. Pentru a afla cum se hrănesc corect păsările în timpul iernii întrebați-i pe ornitologii de la SOR la eveniment sau consultați site-ul proiectului: https://www.sor.ro/Pasarile-Clujului