Conservarea șoimului dunărean în NE Bulgariei, Ungaria, România și Slovacia

Populația soimilor dunăreni din Europa este estimată la aproximativ 450 de perechi. În prezent în Ungaria și Slovacia trăiesc 47% din totalul menționat. Specia este amenințată cu dispariția în lumea întreagă, este listată în Anexă I a Directivei Păsări a Uniunii Europene și este o specie prioritară în derularea proiectelor Life-Nature. Începând cu anul 2006 s-a derulat un prim proiect LIFE pentru conservarea speciei (LIFE06NAT/H/000096), în Ungaria și Slovacia, care a oferit noi cunoștințe în legătură cu amenințările existente pentru tinerii șoimi dunăreni, rată lor de supraviețuire, dinamică (migrație, dispersie). Datorită sprijinului financiar acordat de UE acest procent (47%) s-a stabilizat și este în creștere, în timp ce populația lumii este în ușoară scădere.

În timpul migrației (dispersiei) juvenilii de șoim dunărean acoperă zone foarte mari, din Spania până în Kazahstan, dar petrec mult mai mult timp și în Bulgaria, România și Serbia, unde găsesc locuri de cuibărit mai puțin aglomerate. Aceste habitate pot deveni zone adecvate dacă șoimii vor găși destule locuri de cuibărit și în cazul în care numărul de factori de risc va scădea.