Avem panouri noi în proiectul România Prinde Aripi

Timișoara este primul oraș în care SOR a montat un nou tip de panou informativ – unul care să fie și jucărie și să le aducă și informații despre păsări copiilor care trec pe lângă el.

LPS Banatul – primii și la birdwatching
Este vorba de o nouă acțiune a proiectului „România Prinde Aripi”, proiect susținut de Fundația Orange. „Este o idee mai veche a noastră, să le oferim copiilor mai mult decât imagini și informații despre păsări. Am realizat panoul din cuburi plasate unele sub altele. Sunt patru fațete la care au acces copii, iar pe fiecare dintre ele găsesc un desen de pasăre, numele speciei, informații inedite despre specie și hrana pe care pot să le-o ofere păsărilor dacă vor să le ajute”, a povesti managerul de proiect, Valentin Marin.

Primul panou de acest gen a fost montat în curtea Liceului cu Program Sportiv „Banatul”, alături de o nouă hrănitoare SOR pentru păsări. Profesoara de biologie a liceului, Codruța Brebu, este persoana care a luat legătura cu Fundația Orange și a oferit asigurări că elevii de aici vor fi cei care vor avea grijă de păsări. La scurt timp, echipa proiectului s-a prezentat la liceu, au stat de vorbă cu elevii, i-au învățat ce hrană să folosească pentru păsări pe timp de iarnă și cum să le ajute. În doar o oră, cu ajutorul handbaliștilor, al fotbaliștilor și al gimnastelor de la liceu, panoul și hrănitoarea erau montate.

La Recaș, printre prieteni
A doua oprire din Banat pentru echipa de proiect a fost la Recaș. Nu pentru vin au mers colegii noștri acolo, ci pentru a demonta mitul că pâinea este alimentul ideal pentru păsări. Plus pentru a monta un nou panou și o nouă hrănitoare la liceul din localitate, unitate școlară care deja este înscrisă în programul Școli Prietenoase cu Natura. Și pentru o nouă serie de prezentări despre păsările sălbatice din apropierea oamenilor.

„Prima oară când le spunem că slănina e bună pentru păsări, elevii ne privesc cu amuzament. Când începem să le dăm detalii, să vorbim și despre nucă, bile pentru pițigoi, semințe de floarea soarelui și fructe, atunci își dau seama de ce avem dreptate. La astfel de prezentări cred că e important ce le spunem noi, dar și mai important este să le răspunzi la întrebări. Pas cu pas, demontăm și mitul că păsările au nevoie de pâine pentru a supraviețui”, a mai spus Valentin Marin.

La Recaș, profesoara Adina Stoicovici a făcut oficiile de gazdă – ea este profesoara de biologie care are grijă ca adăpătorile de păsări să aibă apă mereu, dar și să mențină interesul copiilor pentru natură.

„Aceste panouri noi nu vor ajunge doar la școlile din Banat. Vom monta panouri și în parcurile mari din București, Cluj și Iași. De fapt, ca și la hrănitorile pe care le-am tot perfecționat de la an la an, discutăm despre a menține interesul oamenilor viu când vine vorba despre natură și păsări, despre noi metode de a ne apropia de noua generație”, a concluzionat Valentin Marin.