Calendarul verde, luna decembrie

E incontestabil, decembrie e luna în care ne străduim cel mai mult să aducem zâmbetul pe buzele celor dragi, prin cadouri sau pur și simplu printr-o vizită cu ocazia Sărbătorilor. Nu trebuie însă să uităm de viețuitoarele din grădini. Acum e momentul când păsările se bazează pe ajutorul nostru. Și uite cum le poți pregăti surprize plăcute:

1. Amplasează și alimentează hrănitorile de păsări cu tipurile de hrană potrivită. Majoritatea speciilor, precum pițigoiul, țicleanul, botgrosul, cinteza etc. preferă semințele uleioase, în special cele de floarea-soarelui. Mierlele, sturzii cântători și cocoșarii consumă cu precădere fructe, în timp ce speciile de ciocănitori găsesc cel mai ușor hrana adecvată lor (untură sau slănină, nesărate), dacă o fixezi de trunchiul copacului.

Dacă te simți foarte creativ, decorează un pom de Crăciun și pentru păsări, atârnând în el diferite tipuri de hrană.
Nu uita: păsările mănâncă și de Sărbători, așadar, chiar dacă nu o să fii mereu acasă, ai grijă ca hrănitorile să fie alimentate. Dacă lipsești o perioadă mai îndelungată, o bucată mai mare de slănină crudă va fi indispensabilă.

2. Dezinfectează periodic hrănitorile pentru a scădea incidența transmiterii bolilor.

3. Amplasează adăpători sau continuă adăparea păsărilor din grădină.

4. Amplasează băi de nisip.

5. Nu îndepărta zăpada de pe gardul viu: acesta oferă un plus de protecție păsărilor care se adăpostesc înăuntru.

6. Amplasează cuiburi artificiale
Dacă vrei să înveți ce specii îți vizitează grădina, poți folosi unul dintre cele 2 determinatoare de păsări sau Determinatorul de plante și animale apărut recent, toate disponibile în Shop-ul SOR. Exersează ce ai învățat pe pagina quizz.sor.ro, respectiv BirdId.

Știați că…

…în Marea Britanie peste jumătate din grădini sunt echipate cu o hrănitoare pentru păsări alimentată conform recomandărilor specialiștilor?

…suplimentarea resurselor de hrană pe perioada iernii crește condiția fizică a păsărilor: sunt mai sănătoase, au imunitate mai bună, sunt mai puțin stresate și li se dezvoltă mai rapid penaju?

…hrănirea păsărilor numai pe perioada iernii, când chiar au nevoie de ajutor, nu le creează dependență, spun cercetătorii?