Cota 0

Din 21 noiembrie, cel mai bun ghid de identificare a păsărilor, ghidul Bonnier, are și o versiune în limba română. Conform ziarului „The Times”, acesta este cel mai bogat și mai cuprinzător ghid de identificare a păsărilor.

Ani de zile, biologii români au folosit ediția în limba engleză a acestei cărți, iar denumirea editurii din Anglia, Collins, a devenit pentru ei cam ca Adidas-ul pentru pantofii sport – un substantiv comun care desemna cel mai bun ghid de păsări.

Din luna noiembrie, „Collins”-ul va avea o ediție în limba română, realizată de SOR și vândută prin site-ul nostru. Lansarea cărții are loc pe data de 21 noiembrie de la ora 18:30 la Dialogue Social Bar, situat pe Bulevardul Hristo Botev nr 1.

Această publicație este un ghid de teren complet, al tuturor speciilor de păsări care pot fi observate în România, Europa, Africa de Nord și o mică parte a Orientului Mijlociu. Este potrivit atât pentru începători, cât și pentru observatorii cu experiență. Ediția a II-a, revizuită, are șaptezeci de specii adăugate. Lucrarea ia în considerare cercetările recente, inclusiv cele pentru grupurile de păsări răpitoare de zi, furtunari, pescăruși, porumbei, păsări răpitoare de noapte, sturzi și sfrâncioci.

Aproximativ 900 de specii sunt tratate în ordine taxonomică, iar 800 dintre acestea sunt detaliate. Textele au fost temeinic elaborate și cuprind pentru fiecare specie descrierea, dimensiunile, caracteristicile habitatului, varietățile și sunetul.

Peste 200 de planșe care cuprind mai mult de 4000 de ilustrații atent realizate, ce pun în evidență caracteristicile fiecărei specii și accentuează diferențele dintre ele în funcție de sex, vârstă, sezon și răspândire. Pentru o parte din specii sunt incluse și ilustrații ce prezintă păsările în mediul lor tipic.

Desenele au explicații care evidențiază caracteristicile cheie ale speciei, ceea ce ușurează orientarea cititorului pe imagine. Pentru majoritatea speciilor sunt prezentate și hărțile de distribuție.

Ghidul de identificare a speciilor este disponibil la vânzare la sediul SOR și pe site-ul sor.ro Prețul este de 130 de lei. Dat fiind interesul mare al biologilor și iubitorilor de păsări pentru această carte, în perioada 21 noiembrie – 18 decembrie, cartea va fi disponibilă la un preț promoțional de 99,99 lei. După Sărbătorile de iarnă, cartea va avea prețul de 130 de lei, cu o reducere de 10% pentru membrii SOR cu cotizația achitată la zi.

Traducerea ediției în limba română a fost realizată de dr. Emanuel Ștefan Baltag. Consultant de specialitate a fost Sebastian Bugariu, iar corectura a fost asigurată de Alida Barbu. Pentru stabilirea denumirii speciilor care nu aveau încă denumiri populare în limba română a fost consultat și Comitetul de Rarități Avifaunistice din România.