Biologia în parc, a doua ediție

Facultatea de Biologie de la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Grădina Botanică ”Anastasie Fătu” din Iași vă invită, vineri, 1 iunie 2018, la a doua ediție a evenimentului „Biologia în parc”, una dintre cele mai importante și atractive lecții interactive. Alături de organizatori se află și patru ONG-uri de conservare a naturii - Societatea Ornitologică Română, Societatea Micologică din România, Grupul SistemIS și Grupul Herpetologic Moldavica.

Coordonatorul evenimentului este fostul președinte al SOR, dr. Carmen Gache – iar programul se dorește o reeditare cel puțin la fel de incitantă a evenimentului de anul trecut. Mii de ieșeni au venit în 2017 să experimenteze biologia în parc. Au luat parte la ateliere, au văzut pentru prima oară o celulă la microscop, au identificat o pasăre după cântec, au văzut că șerpii pot fi prietenoși, au urmărit cum o rădăcină se extinde aproape la fel de mult ca o tulpină, au pus întrebări și au aflat lucruri noi.

„Biologia în parc este felul nostru de a aduce știința mai aproape de oameni, este un exercițiu de cunoaștere, prin experimentare directă, a lumii vegetale și animale din jurul nostru. De fapt, este o invitație să privim viața care se manifestă într-o lume mult mai diversă decât ne putem imagina. Cunoscând mai bine lumea de dincolo de pereții casei noastre, de televizorul, calculatorul sau smartphone-ul căruia i-am dăruit aproape tot timpul nostru liber, avem șansa de a redescoperi frumusețea bucuriilor simple și chiar plăcerea de a trăi”, a spus dr. Carmen Gache.

Evenimentul are loc la Grădina Botanică ”Anastasie Fătu”, Str. Dumbrava Roșie, 7 – 9. Participarea este liberă, după achiziționarea biletului de intrare în Grădina Botanică.

În program:

10:00 – 17:00 – Standuri experimentale:

1. Histologie vegetală și animală.

2. Anatomie.

3. Entomologie.

4. Micologie.

5. Microbiologie.

6. Fiziologie vegetală.

10:00 – 17:00 – Expoziții fotografice:

1. Știință și artă din microscop.

2. Diversitatea lumii animale.

10:00 – 12:00 – Atelier de hidrobiologie.

10:00 & 11:00, respectiv, 15:00 & 16:00 – Trasee aplicative:

1. Botanică.

2. Entomologie.