Copiii petrec astăzi mult mai puțin timp în aer liber decât petreceau părinții sau bunicii lor când erau de aceeași vârstă. Această lipsă de conexiune cu natura din jurul lor le afectează în mod negativ atât procesul de învățare, sănătatea fizică și emoțională, cât și bunăstarea. Și natura este afectată, pentru că oamenii nu vor proteja niciodată ceea ce nu cunosc și nu iubesc.

Alege acum ce poți face cu 3,5% din impozitul pe salariu obținut în 2020. Nu știm ce ar face statul cu banii aceștia, dar noi știm sigur ce facem de cinci ani: implementăm programe de educație pentru natură

Din fondurile obținute din diverse proiecte, sponsorizări, donații, redirecționarea a 2 – 3,5 % din impozitul pe venit am conceput materiale și programe educative, menite să apropie copiii și, împreună cu ei, părinții și bunicii, de natură.

panouri educative

Panoul cu cuburi a început ca variantă mică, de interior, dar curiozitatea și frenezia cu care copii s-au apropiat și au interacționat cu el, ne-au convins că merită transformat în ceva permanent, la îndemâna cât mai multor doritori.

Astfel, panourile cu cele 25 de specii de păsări sălbatice au ajuns în 13 parcuri din 5 orașe.

Ce urmează știm, iar dacă ne ajuți putem face asta mai repede: panouri mai rezistente, mai multe și mai variate. Așteaptă la rând plantele, insectele, reptilele, amfibienii și mamiferele!

Pagina cu sunetele păsărilor este foarte utilă deoarece, nu de puține ori, cântecele sunt tot ceea ce „vedem” din păsări. Cântecul păsărilor este și carnetul lor de note… muzicale, și cartea lor de vizită.

Pe lângă latura terapeutică a cântecului păsărilor sălbatice, o satisfacție aparte vine din identificarea solistului care te-a încântat la concertul din natură. Mai avem în lucru variante, că doar avem peste 300 de specii de păsări în România!

Planșe de colorat

S-au dovedit foarte utile în lunile în care am putut ieși mai puțin în natură, dar nu numai. Atât pentru copii, care au învățat mai multe despre păsări (planșele au venit cu mici descrieri amuzante ale speciei), cât și pentru părinți, care ne-au mulțumit pentru efectul de relaxare indus de această activitate în familie. Iar de idei de terapie prin natură nu ducem lipsă.

Ajută-ne și tu. E foarte ușor și, practic, nu te costă nimic!

Memory cu păsări este un joc  pentru toată familia. Cu toții avem nevoie de o memorie în formă maximă, pe care să o antrenăm permanent. Dacă reușim să mai și învățăm câte ceva despre păsări e și mai bine.

Dar noi nu ne-am opri aici, vrem să învățăm copii prin joc despre cum se leagă toate cele în natură, cum nu putem exista fără un echilibru între noi și restul lumii vii.

Dacă de mici vor fi conștienți de acest fapt, viitorilor adulți le va fi mai ușor să ia deciziile corecte, chiar dacă incomode.

Tutoriale

Vreți să vedeți cum se face o hrănitoare și cum hrănim corect păsările sălbatice iarna? Cum să faceți ornamente frumoase, care să vă încânte, dar să fie și utile? Cum construim cuiburi artificiale proiectate anume pentru diferite specii și cum le amplasăm?

Am facut pentru voi ateliere și tutoriale despre hrănirea păsărilor și nu ne-am opri aici.

Vedeți aici ce ușor este? La fel de ușor precum completarea formularului 230.

Rulează videoul

Ajută-ne să împrietenim cât mai mulți copii cu natura!

"Mulțumim SOR pentru toate imaginile și informațiile oferite! Datorită echipei dăruite pe care o aveți, descoperim zilnic ceva nou, ceva frumos, care să ne bucure sufletul!"
Daniela Chirac

Cu sprijinul tău putem îmbunătăți și dezvolta noi instrumente cu ajutorul cărora să traducem limbajul păsărilor și al naturii pe înțelesul tinerei generații. La urma urmei, ea va fi viitorul custode al Pământului și ar fi minunat să primească încă de pe acum un frumos manual de întrebuințare al acestuia. Completarea formularului  durează 2 minute, iar pentru noi poate fi ajutorul binevenit pentru oricare din proiectele de mai sus.

Hai, curaj, ești la trei pași distanță de a contribui și tu!

1. Descarci Declarația 230 de aici (venituri din salarii sau pensii) pentru 3,5% din impozit pentru perioada 2020.

2. Completezi formularul. Acesta este standard. Îl poți completa de mână, cu majuscule, pentru a fi cât mai lizibil. Se completează secțiunea I.

Dacă dorești să redirecționezi 3,5% pe 2 ani, bifează în Secțiunea II, punctul 2 căsuța „Opțiune privind distribuirea sumei pentru o perioadă de 2 ani”.

Nu uita să îl semnezi în original, în partea din stânga, jos. Nu trebuie să precizezi tu suma, ea este calculată automat de insituția fiscală.

3. Trimiți formularul către Administrația Fiscală de care aparții prin scrisoare recomandată sau îl depui la Registratura instituției.

Data limită este 25 mai 2021.

Dacă în 2020 ai avut venituri și din alte surse decât cele salariale atunci, poți completa Declarația Unică de aici. Completarea și depunerea ei se fac online. Include datele Societății Ornitologice Române în Capitolul I, Secțiunea 6.B.

Datele noastre pentru completarea declarației sunt:

Societatea Ornitologică Română

CIF 5272804

Cont RO92RNCB0092026616360001

BCR Sucursala Universitate, București

Te rugăm să ne anunți dacă ai depus formularul, prin mail la adresa office@sor.ro, menționând datele de contact pentru a putea să te informăm în legatură cu felul în care au fost folosiți banii tăi.

ÎȚI MULȚUMIM!

Comenzile primite de luni până vineri vor fi prelucrate în prima zi lucrătoare din săptămâna următoare. Comenzile primite sâmbăta sau duminica vor fi prelucrate după 10 zile lucrătoare.
+