De Ziua Mondială a Mediului, în Delta Văcărești

Ziua Mediului este sărbătorită an de an pe 5 iunie. Iar în 2016, la invitația ARPM Ilfov, doi din specialiștii de la SOR au însoțit un grup de 60 de persoane într-un tur onitologic în cel mai proaspăt parc natural din România, Delta Văcărești.

A fost vorba despre un grup de 60 de persoane, dintre care 40 erau copii, foarte mulți cercetași și elevi de la școlile din apropierea Capitalei. De la SOR au participat Lavinia și Emil Todorov, care timp de două ore au stat cu părinți și copii la discuții. Despre păsări, despre locație, despre ce înseamnă mediu și protecția lui.

,,Întreaga acțiune a durat cam două ore. Am mers cu copiii pe traseu, iar noi le-am prezentat speciile de păsări pe care le-au văzut în Delta Văcărești. Dat fiind că unii dintre ei nu erau la primele ieșiri în natură, a decurs bine totul. Am pus lunetă în mai multe puncte, tocmai pentru a le arată că păsările sunt acolo, deși ei nu le pot vedea de la distanță și că fug atunci când se apropie grupuri de oameni. Rând pe rând au observat rața roșie, corcodei, chirighițe, lisițe, cormorani, ereți de stuf, cuci, drepnele, boicuși, vânturei roșii și șoimul rândunelelor”, a spus Lavinia la întoarcerea în birou.

Pe traseu, de la un punct la altul, cei mici au vrut să afle mai multe despre păsări. Așa că discuțiile s-au îndreptat ușor, ușor și spre proiectele desfășurate de SOR, de la braconaj la felul cum pot ajuta o pasăre rănită sau un pui care a căzut din cuib. Bineînțeles că principalele sfaturi de la biologi au fost: Nu luați ouă din cuib, nu luați puii de pasăre acasă.

Iar discuțiile au ajuns până la ceea ce înseamnă să faci un rău indirect, atunci când alegi să cumperi din piețe păsări sălbatice care au fost braconate.