Ieșiți în natură și sărbătoriți Ziua Păsărilor!

1 aprilie este zi de sărbătoare pentru Societatea Ornitologică Română. De peste 30 de ani sărbătorim Ziua Păsărilor și spectacolul oferit de înaripate. Vă invităm să ieșiți în natură și să vă bucurați de păsări și migrația de primăvară.

Ziua Păsărilor este o oportunitate de a ne reconecta cu natura și de a observa păsările din jurul nostru și ecosistemele în care trăiesc alături de noi. Lansăm astfel invitația de a ieși în natură alături de familie și prieteni și de a observa păsările din sau de lângă orașe. Puteți să luați cu voi un binoclu și un ghid de identificare a speciilor de păsări și să vă bucurați de spectacolul sonor și vizual oferit de înaripate.

„Într-o lume în care schimbările climatice și degradarea habitatelor amenință populațiile de păsări la nivel global, este mai important ca niciodată să ne implicăm în conservarea și protejarea acestor specii uimitoare. Ziua Păsărilor ne oferă oportunitatea de a reflecta la impactul nostru asupra mediului și de a lua măsuri pentru a proteja păsările și ecosistemele fragile în care trăiesc. Este necesar să devenim conștienți că nici noi oamenii nu vom putea trăi într-o lume în care natura este degradată. În plus, observarea păsărilor poate avea beneficii semnificative asupra sănătății noastre mentale și fizice. Potrivit studiilor recente, petrecerea timpului în natură, în special în prezența păsărilor, poate reduce stresul, îmbunătăți starea de spirit și spori starea generală de bine”, a declarat directorul executiv al SOR, Dan Hulea.

Unde ieșim în natură de Ziua Păsărilor?

Pentru că 1 aprilie pică într-o zi de luni, partenerii, membrii și voluntarii noștri vă propun mai multe ieșiri în funcție de oraș.

Agigea – Sâmbătă, 30 martie, ora 13.00, Stațiunea Biologică Marină Ioan Borcea

Brăila – Sâmbătă, 30 martie, Seaca și Lacu Sărat I și II

Cluj – Sâmbătă, 30 martie, ora 10.30, Cheile Turzii

Sibiu – Sâmbăta, 30 martie, ora 9.00, baraj Racovița pe Olt.

Alba Iulia – Duminică, 31 martie, ora 16.00, la pista de biciclete de pe dealul Mamut, punct de întâlnire Restaurantul Panoramic

Buzău – Duminică, 31 martie, ora 11.30, Parcul Crâng

Bistrița – Luni, 1 Aprilie, 11.00, Parcul Orașului

Iași – aici avem mai degrabă Săptămâna Păsărilor, datorită membrilor, voluntarilor și partenerilor entuziaști

– Duminică, 31 martie, ora 10.00, Delta Moldovei

– Luni, 1 Aprilie, ora 10.00, Grădina Botanică

– Vineri, 5 Aprilie, la Muzeul Pogor „Primăvara în lumea păsărilor și în Parcul Pogor”

– Sâmbătă, 6 Aprilie, Codrii Iașului

– Duminică, 7 Aprilie, ora 10.00, Parcul Copou

Parteneri Iași: Agenția pentru Protecția Mediului Iași, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Mai bine Iași, euRespect, Codrii Iașilor, Complex Delta Moldovei, Muzeul Național al Literaturii Române Iași.

Pitești – Luni, 1 Aprilie, ora 11.30, Baraj Lac Pitești

București

– Sâmbătă, 6 aprilie, ora 10.00, Parcul Sticlăriei

– Duminică, 7 aprilie, ora 9.00, Parcul Tineretului

Este important să subliniem că datele de mai sus sunt semnificativ influențate de condițiile meteorologice din această perioadă a anului, vremea jucând un rol esențial în desfășurarea evenimentelor noastre în aer liber.