Share

Succes. Legea vânătorii are acum modificările aduse de societatea civilă

Succes al societății civile. În urma campaniei „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia”, legea vânătorii a fost adoptată cu modificările propuse de ONG-uri. În plus, Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare pentru ciocârlie.

Succes al societății civile. În urma campaniei „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia”, legea vânătorii a fost adoptată cu modificările propuse de ONG-uri. În plus, Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare pentru ciocârlie.

București, 28 mai. Societatea Ornitologică Română și Federaţia Coaliția Natura 2000 România salută modificarea legii vânătorii de către Camera Deputaților, ca urmare a campaniei „Oprește barbaria. Salvează ciocârlia!”.

Mesajul societății civile din România, întărit de un spot video de excepție, a dus la modificări esențiale ale unui act legislativ care amenința să încalce dreptul la proprietate și legislația privind protecția mediului. Forma care a trecut astăzi de Camera Deputaților conține o bună parte din modificările propuse de către societatea civilă.

                                                VEZI AICI SPOTUL DE CAMPANIE

„A dispărut precizarea privind dreptul la servitute din articolul 4. Vânătorii au nevoie de acordul proprietarilor de teren pentru a-și face instalațiile temporare pe terenul acestora, așa cum ar fi și de bun simț. S-au modificat în bine perioadele de vânătoare pentru 11 specii de păsări sălbatice, iar acest lucru s-a întâmplat după ce, la solicitarea noastră, pe adresa Ministerului Mediului a sosit o scrisoare din partea Comisiei Europene”, a precizat Luminița Tănăsie, directorul Coaliției Natura 2000.

„Un aspect extrem de important pentru noi este scoaterea gâștei de semănătură (Anser fabalis) de pe lista de specii care se vânează. În România în timpul iernii pot fi văzute aproximativ 20 de exemplare din această specie, cu rare excepții, și cu mult noroc maxim 100 de exemplare, iar cota de recoltă aprobată era de peste 25.000 de exemplare în 2014”, a spus Marina Drugă, expert în legislație de mediu din cadrul Societății Ornitologice Române.

Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare la ciocârlie
De altfel, tot ca urmare a campaniei „Oprește barbaria, salvează ciocârlia” Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare la ciocârlie în noul sezon de vânătoare 2015 – 2016 printr-un nou Ordin de Ministru. Astfel a fost redus numărul de indivizi care pot fi vânați într-o singură zi, de la 100 la 50, iar cota totală de recoltă a scăzut la 363.000 de la cele peste 600.000 de exemplare care puteau fi doborâte anual. „În continuare, credem că această specie nu are ce să caute pe lista păsărilor care se vânează, dar este un prim pas pe drumul cel bun. Societatea Ornitologică Română își va continua eforturile pentru a opri vânătoarea de păsări cântătoare”, a concluzionat Marina Drugă, expert în legislație de mediu din cadrul Societății Ornitologice Române.

Scurt istoric
Feb 2015 – Camera Deputaților a aprobat legea vânătorii, cu prevederi care încălcau dreptul la proprietate și prevederi care modificau nefavorabil perioadele de vânătoare la mai multe specii de păsări

Martie 2015 – scrisoare deschisă a ONG-urilor de mediu către președintele Johannis, care retrimite legea în parlament și refuză să o promulge

Aprilie 2015 – Începe campania „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia!”, campanie derulată de Societatea Ornitologică Română, Coaliția Natura 2000, agenția de publicitate Jazz Communication și agenția de PR Rogalski Damaschin

Mai 2015 – mare parte din observațiile făcute de ONG-urile de mediu sunt preluate și de comisiile de Agricultură și de Mediu și legea este trimisă spre aprobare în plenul Camerei Deputaților. Petiția online are peste 8900 de semnături, iar videoclipul campaniei peste 24.000 de accesări. Mii de reacții au fost generate pe rețelele de socializare de către românii iubitori de natură.

Despre campania Oprește barbaria, Salvează Ciocârlia!
Campania Oprește barbaria, Salvează Ciocârlia! este inițiată de Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natura 2000 România cu sprijinul Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations, Factor și Pukka.

Despre Societatea Ornitologică Română
Societatea Ornitologică Româna (SOR) este o organizație neguvernamentală, nonprofit, care derulează activități pentru protecția păsărilor și naturii cu sprijinul membrilor, voluntarilor, pe baza de donații și proiecte. Are răspândire națională prin sucursale și grupuri școlare, din 1997 fiind partener al BirdLife International – o rețea mondială care cuprinde 105 organizații naționale pentru conservarea păsărilor și a naturii. Este cea mai longevivă organizație neguvernamentală de mediu din România, fiind înființată în 1990.

Despre Federația Coaliția ONG Natura 2000 România
Federația Coaliția Natura 2000 România acționează informal din 2003, când 55 de membrii, organizații nonguvernamentale din domeniul protecției naturii, s-au reunit pentru a-și consolida puterea de acțiune la nivel național și local, și pentru a contribui la desemnarea siturilor Natura 2000 în România. Din 2013, federația are personalitate juridică și 15 membri înregistrați oficial. Printr-un parteneriat al organizațiilor nonguvernamentale, ce oferă reprezentativitate și forță la nivel național, Federația acționează în domeniile: arii protejate, conservarea biodiversității, implementarea rețelei Natura 2000 în România. În perioada iunie 2014-aprilie 2016 Federaţia derulează proiectul Capacitate si Implicare pentru Ariile Naturale Protejate din România , proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org

Despre Jazz Communication
Jazz crede că ideile bune povestite cu multă emoție sunt cele care care îi fac pe oameni să reacționeze. Prâslea cel Voinic al agențiilor din România, crescând în 3 ani cât alții în mulți ani, Jazz are o echipă de 20 de oameni talentați care concepe și pune în practică idei de comunicare manifestate în orice mediu pentru Provident, Idea Bank, Lay’s, Star, Krax, Grand Entertainment, Muller Romania, GSK, Vichy România, Medlife, World Vision și alții.

Despre Rogalski Damaschin Public Relations
Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca, prin comunicare, întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori. Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.

Dacă ți-a plăcut, distribuie