Euro Birdwatch 2015. Hai să vedem migrația

Zeci de mii de persoane vor sta cu ochii pe cer în zilele de 3 și 4 octombrie, atunci când are loc Euro Birdwatch, acțiune care a devenit deja tradiție în Europa. Societatea Ornitologică Română vă invită să vă alăturați miilor de europeni care urmăresc migrația păsărilor în fiecare an, în primul weekend din luna octombrie.

Anul acesta, evenimentul este coordonat la nivel european de partenerul Birdlife din Olanda, Vogelbescherming.

VEZI AICI LOCATIILE UNDE MERG MEMBRII SOR PE 3 OCTOMBRIE

La nivel național, evenimentul este coordonat de Societatea Ornitologică Română, partenerul BirdLife International din țara noastră. Anul trecut, la acest eveniment au fost observate nu mai puțin de 7,5 milioane de păsări, recordul absolut de observații de la înființarea Euro Birdwatch, în 1993.

Ce se întâmplă?
În fiecare an, pasionații de birdwatching și ornitologii se reunesc sub această umbrelă și fac observații ornitologice – numără păsările pe care le văd în cele două zile de weekend. Partenerii BirdLife din fiecare țară europeană organizează diverse manifestări: târguri, expoziții sau doar simple ieșiri în natură cu copiii sau cu adulții. Se iese pe teren, se observă ce specii sunt în locația respectivă și apoi se completează o fișă de observații, în care se trec speciile văzute și numărul de exemplare. Se poate merge și în altă locație, dacă prima a fost deja acoperită.

Ce puteți face?
Luați-vă prietenii și ieșiți pe teren. Fie în apropierea localității dvs, fie la o locație unde știți că puteți găsi aglomerări de păsări: lacuri, lacuri de acumulare, mlaștini, râuri, păduri etc. Notați fiecare specie pe care o vedeți, fiecare exemplar. Datele pe care le primim de la dvs vor fi centralizate de colegul nostru Valentin Marin, cel care coordonează evenimentul la nivel național. Completați această fișă și trimiteți-o pe adresa de email valentin.marin@sor.ro

ATENȚIE: Fișele de observații trebuie trimise până duminică, 4 octombrie la ora 12.00

Când pregătim statistica pentru a o transmite la nivel european se iau în calcul numărul de locații vizitate, numărul de persoane care au mers acolo, numărul de specii observate, numărul de exemplare din fiecare specie care a fost observată. Dat fiind că migrația este în plină desfășurare, nu este exclus să apară și rarități.

Necesarul pentru o zi de birdwatching:
– binoclu și lunetă pentru a observa speciile de păsări
– hrană și apă
– îmbrăcăminte și încălțăminte de teren
– carnețel și pix pentru a nota observații
– cel puțin un prieten alături de care să vă bucurați de experiență

ATENȚIE: Completați și trimiteți fișa specială Euro Birdwatch 2015, cele completate de mana nu se iau în calcul!