Număr record de gâște cu gât roșu în România

Primul recensământ al speciilor de gâște care iernează în România, realizat în perioada 21-22 noiembrie, s-a încheiat cu un număr record la gâștele cu gât roșu. Specialiștii SOR au numărat peste 14.000 de indivizi în zonele din sud-estul țării.

Gâște cu gât roșu - Foto: Emil Todorov

În cei 20 de ani de monitorizare a gâștei cu gât roșu în România, numărul mediu care se înregistra în luna noiembrie era de 5.500 de indivizi. Anul acesta, ornitologii SOR au înregistrat un număr record de gâște cu gât roșu: 14.709

Cea mai mare concentrație de indivizi a fost semnalată în zona lacului Balta Albă, 7.565, urmată de Lacul Strachina și Insula Mare a Brăilei, cu peste 1.000 de indivizi fiecare. Și în câteva zone umede de pe malul nordic al complexului lagunar Razim-Sinoe s-au numărat peste 1.600 de păsări. Alte câteva sute de indivizi au fost semnalați în mai multe zone umede din partea de sud-est a țării.

Gârlițe mici și gârlițe mari

Un număr semnificativ de indivizi a fost înregistrat și la gârlița mare, 348.858. O a treia specie numeroasă a fost gâsca de vară, unde au fost numărați 6.800 de indivizi.

Pe lângă cele 3 specii, au fost observate de către ornitologii SOR și 12 gârlițe mici, specie care este pe cale de dispariție, și patru gâște de semănătură.

Gâștele au fost extrem de liniștite după suspendarea vânătorii la gârlița mare și la gâsca de vară.