ROSPA0059 Lacul Strachina

Codalbul (Haliaeetus albicilla) – Este cea mai mare pasăre de pradă din România și din Europa. I se mai spune ”Vulturul Codalb”, dar pasărea este o acvilă, nu un vultur. Este o specie sedentară, poate fi văzută pe parcursul întregului an. Preferă să stea la marginea pădurilor de arbori înalți, de unde poate observa prada. Se hrănește și cu peste, dar și cu păsări și cadavre.

Uligan pescar (Pandion haliaetus) – De departe, cel mai bun pescar din zonă, dar sosește aici doar în migrație. Uliganul pescar nu cuibărește în România, doar migrează prin țară noastră. Este un răpitor care mănâncă pește. Poate prinde mai mulți pești în ghearele puternice, sau poate scoate un exemplar greu de câteva kilograme.

Gâsca cu gât roșu (Branta ruficollis) – este cea mai mică, dar și cea mai rară specie de gâscă din lume. Ca dimensiuni, este aproape cât o rață. Sosește în zonă în toamnă-iarnă și rămâne până în luna martie, când pleacă din nou spre locurile de cuibărit din Siberia. Se hrănește alături de alte specii de gâscă sălbatică, în principal gârlița mare (Anser albifrons), cu care și formează stoluri.