Arbori și arbuști

Vegetația are un rol primordial în atragerea păsărilor în grădină, deoarece le asigură hrană, adăpost și posibilități de cuibărire în același timp.

Aceste condiții sunt întrunite numai dacă vegetația grădinii este variată, structurată mozaicat și pe mai multe niveluri. Prin urmare existența arborilor bătrâni, a tufișurilor sau a speciilor de plante veșnic verzi este tot atât de importantă precum prezența pajiștii și a plantelor decorative.

Alegerea speciilor de plante nu este o sarcină ușoară, deoarece de ea va depinde ce specii de păsări vor vizita grădina respectivă, care dintre ele se va stabili acolo. Recomandăm arbori și arbuștii din flora de la noi – stejar, frasin, mesteacăn, brad, molid, pin, arțar, paltin de munte, pomi fructiferi (măr, păr, corcoduș, dud), scoruș de munte, păducel, corn, salbă moale, soc, sânger, măceș, iederă,  în loc de speciile decorative importate, deoarece:

1. Le oferă fructe toamna și iarna păsărilor care iernează la noi
  2. Constituie habitat pentru o mulțime de insecte, care reprezintă principala sursă de hrană a păsărilor în special în perioada de creștere a puilor
  3. În perioada de înflorire atrag insectele polenizatoare.

Arbori și arbuști recomandați

Coniferele sunt specii longevive, pot trăi până la 500 de ani. Ne atrag prin coroana veșnic verde și parfumul inconfundabil.  Mai puțin cunoscut e faptul că acești arbori atrag multe păsări pentru că le oferă hrană, locuri de cuibărire și adăpost în toate anotimpurile. Mai multe, aici.

Cultivarea nucului nu necesită mult efort, fiind un arbore rezistent și puțin pretențios, dar benefic  atât noi, cât și viețuitoarele sălbatice. Lăsând o parte din ce a rodit  neculease, ajutăm păsările și alte animale să treacă cu bine peste frigul iernii. Mai multe, aici.

Sâmbovina, unt arbore foios provenit de pe continentul nord american este cultivat în parcurile și spațiile verzi din orașe  datorită rezistenței sale în condițiile de mediu urbane. Fructele arborelui sunt foarte hrănitoare, bogate în calorii,  o excelentă sursă de hrană pentru multe specii de păsări. Mai mult, aici.

Păducelul este o planta valoroasă pentru atât de multe vietăți sălbatice, dar și pentru noi. Toamna rodește bogat și fructele rezistă pe ramuri până aproape în primăvară și sunt sursă de hrană pentru grauri, cinteze, pițigoi albaștri, mierle și ceilalți sturzii, veverițele și alte mici rozătoare. Mai mult, aici

Din cele 30 de specii  de măr existente, oamenii au creat mii de soiuri, unele în scop pur ornamental, soiurile de cultură având originea in Asia Centrală. Bogat în vitamine, fibre și substanțe nutritive, mărul este un aliment apreciat de noi, dar benefic și pentru păsări sau alte sălbăticiuni. Mai mult, aici

Măceșul crește spontan în tufărișuri, liziere de păduri, pășuni, șanțuri, dar este adesea și cultivat, mai ales pentru fructe. Puțin pretențios la climă și sol, preferă totuși zonele însorite. Pentru viețuitoarele sălbatice măceșul este o plantă importantă. Mai mult, aici.